Stadsring 157-163 - 3817 BA Amersfoort

ALGEMEEN
Het betreft het representatieve kantoorgebouw “Prins Willem”, op een perfect bereikbare zichtlocatie op de kruising van de Stadsring en de Blekerssingel in Amersfoort. Recent heeft eigenaresse de algemene ruimten grondig gerenoveerd, waarmee het gebouw weer voldoet aan de wensen en eisen van de huidige tijd. Daarnaast is op de begane grond een gemeenschappelijke bedrijfsrestaurant gesitueerd, waar alle huurders gebruik van kunnen maken.

Voor de verhuur zijn diverse ruimten van verschillende metrages beschikbaar. Door de structuur van deze verdieping behoort deelverhuur tot de mogelijkheden en kunnen verschillende formaten kantoorunits worden gehuurd.

Het gebouw omvat in totaal 5 bouwlagen en het huisvest een diversiteit aan organisaties. Zo heeft onder meer het KNGF haar naam langjarig aan het gebouw verbonden.

BEREIKBAARHEID
Eigen vervoer:
Het kantoorgebouw is per auto zeer goed bereikbaar. Via de Hogeweg is de rijksweg A28 binnen enkele minuten bereikbaar. Hiermee is een perfecte ontsluiting op het knooppunt Hoevelaken, waar de rijkswegen A1 en A28 samenkomen, gewaarborgd.

Openbaar vervoer:
Middels een rechtstreekse busverbinding is het Centraal Station Amersfoort in circa 5 minuten bereikbaar. De loopafstand tot het Centraal Station Amersfoort bedraagt circa 10 minuten.

VLOEROPPERVLAK
Voor de verhuur is beschikbaar 1 ruimte van totaal circa 273 m² v.v.o. welke op te delen is als:

Verdieping Unit Oppervlakte
2e verdieping 2.A ca. 104 m2
2e verdieping 2.B ca. 169 m2

Genoemde metrages zijn inclusief een aandeel in de algemene ruimte van het kantoorgebouw.

Deelverhuur is mogelijk.

Gemeten conform NEN 2580 meetcertificaat.

PARKEERGELEGENHEID
Het kantoorgebouw Prins Willem beschikt over een eigen, ondergrondse parkeergarage en een parkeerdek aan de achterzijde van het gebouw. Hier zijn beperkt parkeerplaatsen te huren.

OPLEVERINGSNIVEAU
De kantoorruimte wordt opgeleverd in de huidige staat met de volgende voorzieningen:
• recent gerenoveerde gezamenlijke representatieve entree;
• deels marmeren vloer in openbare ruimtes;
• medegebruik huidige personenliften;
• brandmeldinstallatie;
• brandhaspels;
• medegebruik bedrijfsrestaurant begane grond.

De beschikbare units op de 2e verdieping worden opgeleverd in casco staat met basisvoorzieningen voor kantoorgebruik, bestaande uit:
• vernieuwd systeemplafond voorzien van verlichtingsarmaturen;
• geëgaliseerde, legklare vloer;
• gesausde bouwkundige wanden en kolommen;
• mechanische ventilatie voorzien van topkoeling.

ENERGIELABEL
Het kantoorgebouw is voorzien van een
Energielabel C.

AANVAARDING
In overleg.

VOORWAARDEN EN CONDITIES

HUURPRIJS
Kantoorruimte:
€ 110,00 per m² per jaar.

Parkeerplaatsen:
€ 750,00 per parkeerplaats per jaar.

Genoemde bedragen te vermeerderen met omzetbelasting.

BTW-HEFFING
Uitgangspunt is btw-belaste verhuur. Derhalve dient bovengenoemd bedrag te worden vermeerderd met het van toepassing zijnde btw-percentage. Indien huurder niet aan het 90% criterium voldoet, is er van rechtswege sprake van omzetbelasting vrijgestelde verhuur. Alsdan wordt de overeengekomen kale huurprijs, exclusief omzetbelasting, zodanig verhoogd dat het voor verhuurder ontstane nadeel wordt gecompenseerd.

HUURTERMIJN
5 (vijf) jaar met een aansluitende verlengingsperiode van 5 (vijf) jaar.

Kortere huurtermijnen zijn bespreekbaar.

HUURBETALING
De huur en het voorschot servicekosten, te vermeerderen met omzetbelasting, per kwartaal vooruit.

HUURPRIJSHERZIENING
Jaarlijks, voor het eerst 1 (één) jaar na huuringangs-datum, op basis van de wijziging van het maandprijsindexcijfer volgens het consumenten-prijsindexcijfer (CPI), reeks voor alle huishoudens (2015 = 100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

SERVICEKOSTEN
€ 35,00 per m² per jaar, te vermeerderen met omzetbelasting, als voorschot op basis van nacalculatie, bij vooruitbetaling te voldoen, voor de kosten van de navolgende leveringen en diensten:
• levering gas, water, elektra inclusief vastrecht van de gehuurde en de algemene ruimten;
• vuilafvoer;
• onderhoud alle technische installaties waaronder voor de verwarming- en koeling, luchtbehandeling en liften;
• periodieke controle en onderhoud van de gebouw gebonden installaties;
• groenvoorziening (buiten);
• schoonmaak algemene ruimten inclusief parkeerkelder;
• ongediertebestrijding;
• klein onderhoud algemene ruimten;
• sanitaire voorzieningen;
• glasreiniging buitenzijde;
• glasverzekering buitenzijde;
• automatische deuren met bijbehorende installaties;
• onderhoud en controle brandpreventie van de algemene ruimten
• 5% administratiekosten over de bovenstaande leveringen en diensten.

Bovenstaande lijst is niet limitatief. verhuurder behoudt zich het recht voor genoemde leveringen en diensten en speciale voorzieningen uit te breiden of in te krimpen en het door huurder te betalen aandeel in de kosten dienovereenkomstig te wijzigen.

ZEKERHEIDSSTELLING
Een bankgarantie, model ROZ, of waarborgsom ter grootte van drie maanden huurpenningen en servicekosten, te vermeerderen met omzetbelasting.

HUUROVEREENKOMST
De op te stellen huurovereenkomst is conform de overeenkomst die door de Raad voor Onroerende Zaken in februari 2015 is vastgesteld en zoals gehanteerd wordt door de Nederlandse Vereniging van Makelaars NVM met de bijbehorende Algemene Bepalingen.