Pythagoraslaan 101 - 3584 BB Utrecht

ALGEMEEN
Dit hoogwaardige kantoorgebouw “Pyth” is gelegen op kantorenpark Rijnsweerd aan de oostkant van Utrecht. Het betreft het voormalige provinciekantoor van Utrecht. Het is een zeer modern kantoorgebouw en beschikt dan ook over diversen gemeenschappelijke faciliteiten zoals mooie vergaderruimtes, een onbemande receptie, een Grand café genaamd Bar Beton, een lounge met diverse mogelijkheden.

In de directe omgeving zijn kantoren gevestigd van onder andere PwC, EY, FNV, a.s.r. en USG People. Met de ligging direct buiten de binnenstad heeft het gebouw een uitstekende bereikbaarheid. Zo liggen de A27 en de A28 op enkele minuten rijden vanaf het gebouw.

In het kantoorgebouw “Pyth” zijn op de 15e verdieping business units beschikbaar met een totaal metrage van circa 180 m2 en een adembenemend uitzicht over het Park Bloeyendeal. De kantoorruimte is te huur vanaf één jaar en kan in overleg gemeubileerd opgeleverd worden. Daarnaast is er tevens een mogelijkheid om in overleg gebruik te maken van de printer en het kopieerapparaat op de verdieping.

BEREIKBAARHEID
Eigen vervoer:
Het kantorenpark Rijnsweerd is vanaf de diverse rijkswegen rondom Utrecht uitstekend te bereiken. Het kantoorgebouw ligt nabij het knooppunt Rijnsweerd, op zeer korte afstand van de gelijknamige afrit van de A27 en het westelijk einde van de rijksweg A28.

Openbaar vervoer:
Het kantoorgebouw is gelegen tegenover de bushalte Rijnsweerd Noord. Via de HOV-busbaan zijn het Centraal Station Utrecht alsmede P+R De Uithof middels buslijn 28 snel te bereiken. De reistijd tot Centraal Station Utrecht bedraagt circa 12 minuten. Tijdens spitsuren rijden daarnaast rechtstreekse bussen tussen Rijnsweerd en Lunetten en het NS-station Overvecht.

VLOEROPPERVLAK
Voor de verhuur is beschikbaar totaal circa:

Unit Metrage Prijs per maand
Unit 1 55 m2 v.v.o. € 825,00
Unit 2 40 m2 v.v.o. € 600,00
Unit 3 -
Open Office 40 m2 v.v.o. € 600,00
Unit 4 45 m2 v.v.o. € 675,00

PARKEERGELEGENHEID
Er zijn ruim voldoende parkeerplaatsen beschikbaar voor bovenstaande ruimte.

OPLEVERINGSNIVEAU
De kantoorruimte wordt opgeleverd in de huidige staat met de volgende voorzieningen:
• eigen entree;
• glazen scheidingswanden;
• gecoate vloer
• systeemplafonds met LED-verlichtingsarmaturen;
• horizontale lamellen tussen de dubbele beglazing;
• te openen ramen;
• sprinklerinstallatie;
• airco per ruimte;
• mechanische ventilatie met topkoeling;
• medegebruik sanitair;
• medegebruik pantry.

De aansluiting en het verbruik van data- en telecommunicatievoorzieningen zijn niet in de huurprijs begrepen, dit komt voor rekening en installatie van de huurder.

ENERGIELABEL
Het kantoorgebouw is voorzien van energielabel A.

AANVAARDING
In overleg.

VOORWAARDEN EN CONDITIES

HUURPRIJS
Kantoorruimte:
Zie tabel vloeroppervlak.

Parkeerplaatsen:
€ 1.000,00 per parkeerplaats per jaar.

Genoemde bedragen te vermeerderen met omzet-belasting.

BTW-HEFFING
uitgangspunt is btw-belaste verhuur. Derhalve dient de huurprijs te worden vermeerderd met het van toepassing zijnde btw-percentage. Indien huurder niet aan het 90% criterium voldoet, is er van rechtswege sprake van omzetbelasting vrijgestelde verhuur. Alsdan wordt de overeengekomen kale huurprijs, exclusief omzetbelasting, met een nader te bepalen percentage verhoogd zodat het voor verhuurder ontstane nadeel wordt gecompenseerd.

HUURTERMIJN
Vanaf 1 (één) jaar.

HUURBETALING
De huur en het voorschot servicekosten, te vermeerderen met omzetbelasting, per maand vooruit.

VASTE SERVICEKOSTEN
€ 47,50 per m² per jaar, op basis van voorschot, voor de navolgende leveringen en diensten, te vermeerderen met omzetbelasting.
• gas- c.q. olieverbruik inclusief vastrecht;
• gebruik printfaciliteiten;
• verbruik nutsvoorzieningen (stadsverwarming, elektra en water) en vastrecht;
• gebruik Wifi;
• gevel- en glasbewassing buitenzijde (2x glas, 1x gevel);
• tuin- en terreinonderhoud en reservering herbestrating;
• onderhoud gevelbewassingsinstallatie;
• onderhoud luchtbehandeling, koeling en verwarming;
• onderhoud brandmeldinstallatie, sprinkler;
• onderhoud toegangscontrole systeem, alarmsysteem, slagbomen;
• onderhoud vuilwaterpomp en hydrofoor;
• schoonmaak dak, dakinspectie;
• schoonmaak algemene ruimten gebouw, buitenruimten;
• schoonmaak toiletten 5x per week;
• vuilverwerking;
• nutsverbruiken algemene ruimten;
• gemeentelijke belastingen gebruikers;
• diverse klein dagelijks onderhoud algemene ruimten;
• 5% administratiekosten over bovenstaande leveringen en diensten.

Bovenstaande lijst is niet limitatief. Verhuurder behoudt zich het recht voor genoemde leveringen en diensten en speciale voorzieningen uit te breiden of in te krimpen en het door huurder te betalen aandeel in de kosten dienovereenkomstig te wijzigen.

HUURPRIJSHERZIENING
Jaarlijks, voor het eerst 1 (één) jaar na huuringangs-datum, op basis van de wijziging van het maandprijsindexcijfer volgens het consumenten-prijsindexcijfer (CPI), reeks voor alle huishoudens (2015 = 100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

ZEKERHEIDSSTELLING
Een bankgarantie of waarborgsom ter grootte van drie maanden huurpenningen en servicekosten, te vermeerderen met omzetbelasting. Deze bankgarantie dient te worden gesteld voor de sleuteloverdracht en dient te worden afgegeven door een in Nederland erkende en gevestigde bank-instelling, conform het standaard ROZ-model 2018.
Over een waarborgsom wordt geen rente vergoed.

HUUROVEREENKOMST
De op te stellen huurovereenkomst is conform de overeenkomst die door de Raad voor Onroerende Zaken in februari 2015 is vastgesteld en zoals gehanteerd wordt door de Nederlandse Vereniging van Makelaars NVM met de bijbehorende Algemene Bepalingen.